Detailed Notes on خطرات بیماری زونا

Wiki Article

پارانویا و روشنفکران، سعید عبدالملکی، روزنامه اعتماد، شماره ۱۵۷۹، ۱۱/۱۰/۸۶، صفحه ۵ (اندیشه)

روشنفکر بسته به متدولوژی که دارد اغلب رگه یی از پارانویا جزء جدایی ناپذیر شخصیت و اندیشه او است چرا که او ارزشی بیش از حد برای خود قائل است، اعتقادات دیگران را به چالش می‌برد، گاهی مواقع قضاوتی خشک و یکجانبه دارد، به طرزی دیوانه وار از یک موضوع دفاع می‌کند یا به رد دیگری می‌پردازد و علاقه‌مند به تحلیل و تفسیر است.

استفاده‌ی به‌موقع و صحیح از داروهای ضدویروس تجویز شده توسط پزشک به درمان قطعی بیماری زونا کمک می‌کند و خطر عوارض را کاهش می‌دهد.

لازم به ذکر است پارانوئیدها، هذیان یا توهم ندارند. توهم و هذیات در افراد مبتلا به اختلال اسکیزوفرنی، اختلال اسکیزوافکتیو و دوره های شیدایی شدید در اختلال دوقطبی دیده می شود.

جلوگیری از ابتلا به آبله‌مرغان نیز از ایجاد زونا جلوگیری خواهد کرد. ​کودکان باید اولین دوز این واکسن را در بازه ۱۲ تا ۱۵ ماهگی دریافت کنند. دوز دوم نیز مربوط به بازه سنی ۴ تا ۶ سالگی است. ​

اینکه چه چیزی باعث فعال شدن ویروس می‌شود به‌طور دقیق مشخص نیست. اما ممکن است این اتفاق به‌دلیل افزایش سن و درنتیجه، تضعیف سیستم ایمنی رخ دهد.

بیش از افراد عادی از حساسیت، زودرنجی، شکاکی، بدبینی و یک دندگی بهره‌مند است و چه بسا همین ویژگی‌ها و حالت‌های متفاوت است که موجب شکل‌گیری اندیشه‌های عمیق در او می‌شود.

اعتقاد به اینکه قدرت خاصی دارند یا در یک مأموریت مخصوص هستند (هذیان عظمت)

ویتامین E: تخمه‌ی آفتابگردان، بادام، آووکادو و ماهی سالمون

آبله‌مرغان؛ علل، علائم، رژیم غذایی و روش‌های خانگی برای درمان

از رایج‌ترین علائم پارانوئید می‌توان به احساس شک، حساس بودن نسبت به انتقاد، عصبانیت سریع و کینه‌ای بودن اشاره کرد.

آسیب‌دیدگی‌ عروق خونی که می‌تواند به سکته‌ی مغزی منجر شود

پزشک معمولا بیماری شینگلز را از طریق معاینه‌ی بدنی و با ارزیابی ظاهر بثورات و تاول‌های روی بدن تشخیص می‌دهد. با این حال، در بعضی موارد، از علائم بیماری زونا در زنان مایع داخل تاول‌ها نمونه‌برداری می‌کند و آن را برای بررسی وجود ویروس به آزمایشگاه می‌فرستد.

نام رمز ادامه قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

Report this wiki page